Laboratuvarlar Koordinatörlüğü
-
labk@gelisim.edu.tr
İş Tanımımız
-
Laboratuvarlar Koordinatörlüğü
-
İçerik
İş Tanımımız
KOORDİNATÖRLÜĞÜMÜZÜN GÖREVLERİNİ SIRALARSAK :
1.Yeni Laboratuvarların Kurulması
2.Laboratuvarlara Sorumlu Kişi Atanması
3.Laboratuvarların Demirbaş Malzemelerinin Sayımını Kontrol Etmek
4.Laboratuvar Demirbaşlarının Zimmet Tutanakları ile Laboratuvar Sorumlularına Teslim Edilmesini Sağlamak
5.Laboratuvarlara Demirbaş / Sarf Malzeme Alımı Sürecini Yürütmek. Ebys Üzerinden ‘Laboratuvar Malzeme Alım Formu’ Doldurularak Koordinatörlüğümüze Gelen İstemlerin Takibi.
6. Laboratuvarlarda Arızalanan Demirbaşların ‘ebys‘ de ‘Laboratuvar Arıza Tespit Formu’ Üzerinden Doldurulması Gerekmektedir. Koordinatörlüğümüz Tarafından Takibi Yapılmaktadır.
7. Atık Yönetimi
8. İSG Yönetmeliğine Uygun Laboratuvar Talimat – İkaz Levhalarının Kontrolü, Gerekli Tedbirlerin Alınmasını Sağlamak.
9. Laboratuvarlarımızın ‘Kalite Standartlarına’ Getirilmesi İçin Çalışmak
10. Personel Güvenlik Eğitimi
11. Kişisel Koruyucu Ekipmanlar
12. İdari Kontroller
13. Cam Eşya Güvenliği
14. Biyolojik Güvenlik
15. Kimyasal Güvenlik
16. Elektriksel Güvenlik
17. Temiz oda Güvenliği
18. Mekanik Güvenliği
19. Acil Durum Prosedürü
20. Belirli Olaylara Müdahale / Kazalar
21. QDMS Sistemine veri girişlerini takip etmek
22. Halkla İlişkiler Ekibine Laboratuvar Gezilerinde Destek Olmak
23. Uluslararası Öğrenci Ofisine Laboratuvar Gezilerinde Destek Olmak
24. Kurumsal İletişim Birimine Laboratuvar Tanıtım Çekimlerinde Destek Olmak
Gibi Sıraladığımız İşleri ‘ Laboratuvarlar Koordinatörlüğü ‘ Olarak Yapmaktayız.
Yıl İçinde Yapılan İşlerin Özeti
1.Her dönem başında laboratuvar/atölye listeleri güncelleniyor.
2.Her dönem başında laboratuvar/atölye listeleri Müdürlük/Dekanlıklara gönderiliyor, sorumlu hocalarımızın listesi isteniyor. Laboratuvar sorumlusu hocalarımıza EBYS'den atama yazıları gidiyor ve Gelsis'e işleniyor.
3.Her dönem başında laboratuvar sorumlularından demirbaş, sarf malzeme ve zimmet tutanaklarını güncellemeleri isteniyor.
4. Her laboratuvara ait;
-Demirbaş Formu / Listesi
-Stok( sarf) Malzeme Formu / Listesi
-Zimmet tutanağı
-Teknik şartnameler
-Cihaz Kullanım Talimatları
-Atık Kod Listesi
-MSDS Dosyaları
-Laboratuvar Kullanım Formu
-Arıza Tespit Formu
yukarıda yazılmış olan formlar laboratuvar sorumlusu hocalar/teknikerler tarafından hazırlanıp koordinatörlüğümüze iletiliyor. Araştırma Laboratuvarları Koordinatörlüğü ofisinde hem dijital ortamda saklanıyor hem de klasörleniyor.
5.Laboratuvarlarda bir cihaz arızalandığında EBYS’de bulunan ‘’Laboratuvar Arıza Tespit Formu’’ dolduruluyor. Tarafımızca onaylandıktan sonra arıza ile ilgili Satın Alma Birimi ve Destek Hiz. Birimi firma ile iletişime geçiyor.
6.Laboratuvarlardan demirbaş ve/ veya sarf malzeme ödünç verilmesi gerektiğinde teslim tutanağına yazılıyor, teslim edilen personel ve personelin birim amiri imzalıyor birer nüshası kendilerine teslim ediliyor. Geri geldiğinde aynı tutanağa teslim tarihi işlenerek dosya kapatılıyor.
7.Laboratuvarlarda bulunan tüm kimyasal ve tehlikeli maddelerin MSDS(malzeme güvenlik bilgi formu) bilgileri laboratuvar sorumlusu hocalarımızdan isteniyor ve bu bilgiler İş Güvenliği Uzmanı ile paylaşılıyor. Bu MSDS ‘lerin bir nüshasının da laboratuvarda bir klasörde saklanması isteniyor.
8.Laboratuvarlardan çıkan atıkların kod bilgileri lab.sorumlusu hocalarımızdan isteniyor ve bu bilgiler İş Güvenliği Uzmanı ile paylaşılıyor.
9.Laboratuvar kullanım isteklerinde koordinatörlüğümüzden randevu oluşturuluyor ve ’’Laboratuvar Kullanım Formu‘’ dolduruluyor.
10.Üniversitemizin öğrencileri ders saatleri dışında laboratuvarda çalışmak istediklerinde laboratuvar sorumlusu hocamızın onayı doğrultusunda bizden randevu oluşturuyorlar ve ‘’Öğrenci Laboratuvar Kullanım Formunu‘’dolduruyorlar. Öğrencilerin( ad, soyad, okul no, tel no ve tc numaraları tarafımızca kayıt altına alınıyor.
11.Üniversitemizin hocaları laboratuvarda bilimsel bir çalışma yapacakları zaman, laboratuvarın müsaitlik durumuna göre randevu veriliyor. Bununla ilgili oluşturmuş olduğumuz ‘Proje Çalışma Formu’ dolduruluyor.
12.Tercih-tanıtım günlerin de laboratuvar tanıtım/gezisi için Dekanlık/Müdürlüklerden görevli hoca/tekniker listeleri bilgileri alınıyor. Bu bilgi Halkla İlişkiler ve tanıtım müdürlüğü ile paylaşılıp tanıtım günlerinde koordinasyon sağlanıyor.
13.Dönem içerisinde kolej ve liselerden gelen öğrenci ve rehber hocalarına Halkla İlişkiler ve Tanıtım Müdürlüğü ile laboratuvarlar gezdirilip bilgi verilip gerekli koordinasyon sağlanıyor. Demo laboratuvar çalışmaları lise öğrencileri ile planlanıp yapılıyor.
14.Dönem içerisinde Uluslararası Öğrenci Ofisinin getirmiş olduğu yabancı uyruklu öğrenciler öğrenci ve rehber hocalarına laboratuvarlar gezdirilip bilgi veriliyor.
15. Firmaların getirdiği laboratuvarlara alınan malzemelerin teslimi için laboratuvar sorumlusu hoca/tekniker ve birimimizden bir kişi ile malzemeler planlanan gün ve zamanda teslim alınır ve irsaliye faturasının birer nüshası tarafımızca dosyalanır.
16.Her yıl eğitim – öğretim yılı başında tüm fakülte , yüksekokul ve meslek yüksek okullarına ayrı ayrı idari birimleri de dahil olmak üzere bölüm / program başkanları ve seçilen laboratuvar sorumlularına ‘ Laboratuvar Oryantasyon ‘ seminerleri düzenlenip ‘Laboratuvarlar Koordinatörlüğü’ nün işleyişi hakkında bilgi verilmektedir.